Avocado-mangosalade met walnoten

DSC_0797

Avocado-mangosalade
Serves 4
Heerlijke, frisse salade voor elke gelegenheid. Snel klaar en valt door de zoete mango makkelijk bij iedereen in de smaak!
Write a review
Print
Bereidingstijd
15 min
Bereidingstijd
15 min
Ingrediënten
  1. handvol (ca 40 g) veldsla, arugula, tuinkers of korianderblaadjes
  2. 1 mediumgrote mango, rijp maar nog stevig, of mangoblokjes (200g)
  3. 1 avocado, rijp maar nog stevig
  4. 1/2 sjalootje of een 1/2 (kleine) rode ui, in dunne ringen gesneden
  5. 25-30 g walnoten, pompoenpitten of pijnboompitten
  6. granaatappelpitjes, fijn gesneden tomaat of 1/4 chilipeper / rode peper, als je van pittig houdt!
  7. 2 el olijfolie
  8. sap van een halve limoen of citroen
  9. zout en gemalen peper naar smaak
  10. optioneel: 1 el honing+1/2 tl extra voor de dressing
Bereiding
  1. Halveer de avocado en snijd hem in kleine blokjes met een niet te scherp mes. Lepel de blokjes uit de avocado met een eetlepel.
  2. Schil indien nodig de mango en snijd hem in kleine blokjes.
  3. Doe alle groente en fruit met elkaar in een kom.
  4. Als je de rode chilipeper gebruikt, verwijder dan de zaadjes er uit en snijd het vruchtvlees zo fijn mogelijk.
  5. Maak de dressing door de olie, de sap, de kruiden en eventueel de honing en de mosterd met elkaar goed te mengen.
  6. Schenk de dressing net voor het serveren op de salade en meng voorzichtig alles door elkaar.
  7. Serveer de salade op eenpersoons schalen, een grote schaal of een mooi bord. Bestrooi als laatst de walnoten of pijnboompitten op de salade.
Notities
  1. Variatietip: upgrade de salade door garnalen, krab of gerookte kipfilet toe te voegen.
Adapted from "Natuurlijk samen koken"
Adapted from "Natuurlijk samen koken"
http://www.foodsandphotos.nl/
 DSC_0792

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *